keikhlasan masih diragui

Aper ituh ikhlas...
hanyer dirinya dan tuhan sahaja yang tahu...
kalo ikhlas kenape bmasam muke
kalo ikhlas kenaper nak marah2...
kalo ikhlas membantu semua kat atas nih x terjadik

seakan kelakar...
bile diberi tugas sukarelawan g kemboje yeaaa
suker nyerr...

tp dimana tahap keikhlasan kiter...
sumer tuh dapat dilihat bile 5 ari bersukerela sawan...
memang ader yg g sebab nak jalan
ader yg g sebab nak naek kapal terbang
ader yg g sebab nak honeymoon ngan awek miahaha
kalo itu yg ader dalam ati nampak laa kepincangannyer
mule marah2..mule masam muker kater prog ni x best r miahaha

selama 5 ari nih laa baru aku dapat lihat
yg dloonyer berkarisma rupernyer pembengis
yg dloonyer pembengis rupanyer penyayang...
bile keadaaan mendesak manusia akan mengeluarkan perwatakan mereka yg cuba mereka sorokkan..

sbg cntoh yg baek kiter tgok ting ann...
ting ann menjadi perbualan tuh kat aku nyer rumah...
poknik,pami,azam,faruk,osman sumer kater ting ann comel n caring miahaha
seingat aku ting ann nih cam seorang yg sombong r..
rupernyer tidak...
dier seorang yg besh..yeaa..x pasal2 ting ann kene puji kat sinih hehe...

sejak 2 menjak ni pon aku kurang ikhlas terhadap kengkawan
berbual manis tp hati kata pahit...
terpacul kata2 indah tp x bermaksudkannyer miahaha
sorry kengkawan..
keikhlasan masih diragui

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

selepas aper yg dilalui..keikhlasan tidak diragukan..korang memang ikhlas...erk
ikhlas ker korang dalam hidup nih miahaha
pikir2kan dan selamat beramal

4 Responses
  1. rauain Says:

    keihlasan tu aku rase.come by person.n kite bole lihat melalui cara dorg. owh.taknak komen org=)hehe


  2. khaliesah Says:

    bebelan kaw tu ikhlas ke saufi ahmad oiii~ :p
    hahahaha


  3. saufiahmad Says:

    ain-miahaha...ader betolnyer hehehe
    khaliesah-kalo dah bebel x ikhlas x au r miahaha


  4. Keikhlasan merupakan hal yang sangat diperlukan guna menjadi hamba yang terbaik amalannya, sebagai perealisasian cobaan yang Allah berikan pada insan. (QS.67: 2) “Yang menjadikan kamu mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa diantara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun