di khianati

ketika sedang bersantai2 terdengar suare orang dok borak2..

eish kamu nih mael(bkan mael lambung) kerajaan dah wat macam2 tok kamu,,,dah bagi kamu pelajaran..kesihatan free ape sume..
ape buat kamu g menentang kerajaan..udoh ler..rentikan ler

terdetik dalam hatiku tentang satu cerite..fiksyen semate2 okeh..


ader seorang penghulu ni...
die kaye dan raye... lalu telah berbakti kepade
penduduk kampungnye
yang x der keje di baginye keje
yang x der duit dibaginyer pinjam
yang x der pelajaran di hantarnyer ke sekolah2..
yang sakit dipanggilakn dukun dan sebagainya
segalanya dibiyaai..
dengan duit yang dikutip saban tahun untuk memelihara keharmonian kg itu

pada dasarnya..
mereka sekampung duduk selesa...
rukun dan bersistem.
tp saban hari kerana dek selesa..
maka si penghulu ni mula membuat dajal.
korupsi berlaku...
dan dikatanya tidak mngapa..satu pelaburan kepade kampung kite
penduduk kampung masih berdiam diri..

kemudian apabila sudah kukuh cengkaman dan pengaruh
maka die belagak seperti tuhan
biarpun sudah ada ketetapan undang2 di kampungnya
tetapi dialah yang menuntukan apa yang boleh
apa yang tidak boleh semata2 untuk menjaga pengaruh beliau..
penduduk masih membisu

lalu di rogolnye anak2 gadis di kg itu
dikatanya si keluarga anak2 gadis  itu yang menderhaka
penduduk masih membisu...

bodohlah penduduk itu...

sama seperti di sini,..
dimana hak kita dalam perlembagaan dinafikan
tetapi kita masih diam membisu...

duit yang kerajaan ada adelah hasil titik peluh rakyat
membanting tulang...
membayar cukai dan sebagainya
yg korang makan kfc tuh ader cukai 5% tuh..
bagi kat kerajaan..tuh duit korang
yang korang beli kereta dari luar negara tuh ade cukai tuh 300%
duit rakyat..
yang korang beli rokok ape semua tuh..ader cukainye
asalnye duit korang..
cukai = duit rakyat buakn duit kerajaan

so ape masalahnya kalao kerajaan bagi pelajaran..
bagi kemudahan yang lain..
sbb memang dah tanggungjawab mereka..

ade yang berkata...jgnlah korang ni jadi orang x kenang budi lak
lepas macam2 kerajaan tolong..korang nak lawan balik...

kurang bijak dakwaan ini

jika ade kesalahan perlulah ditegur..x makan dek tegur..haruslah ditentang..
demonstrasi jalanan bukan cara kita...
tp skarang dah pon jadi budaya UMNO...
sape nak sangkal???

tenanglah..dulu pon dato' onn berdemo..aku dah tulis artikel pasal dato onn berdemo ni x au la2 tahun yg lepas kot..ahaha...

perhimpunan aman bersih..bukan rusuhan..kenape harus didakwa sedemikian rupa hingga melawan DYMM yang dipertuan agong?? tuntutan bersih ni melawan siapa sbnarnye???

adui makin pening aku dgn situasi sekarang..

kita ubah! kita tukar!

:::keharokkan apekah yang berlaku:::

lynas pon satu hal
2 Responses
  1. Asrul.Rae Says:
    This comment has been removed by the author.

  2. Ko patut sebarkan posting ni kpd kawan2...sbab ramai yg masih bodoh lagi tak tau mana satu kebajikan/ihsan dan mana satu tanggungjawab...