kari tetel

hari ni nak citer pasal mak aku...bkan makwe aku ahahha..yela mane ade makwe tok diceritekan...korang len r korang ensem kacak bergaye bagai...ahahaha

td x makan malam..n  bile bangun tdo perut lapo..g dapor ader nasik n kari tetel n telur masin..x au kenape aku rasekan sedap gilerrr makanan nih..pdhal kari tetel bkan la peberet aku..aku lebih suke kari tulang...pergh mantapp!!.ahahah mengetahui perkare itu mak telah campurkan tetel dengan daging,,,memang terbaek!

td bawak gadis2 makan kat rumah jmpe mak...pergh gadis2 ni kat luor cakap..x per..mak awak mesti suke saya..skali aku bawak ahahahah..senyap tidak berlagu :p

tadi sblom betolak g singapore..mak awal dah start masak..aku x btau die awal2 nak g singapore...bile die start masak tuh aku tolong sume..almaklumler x der anak dare kat umah ni..aku la skang menjadi anak bujang n anak dare mak...tp pi x kisah :)...bile aku btau die aku nak g singapore...die cam ader sedikit riak kecewa la dimukenyer...eh anak aku ni x nak makan ker kari fav die...huhuhuhu

nampak sedap..tp schedule anak mak ni dah di book awal2 so kene lpekan...kesian mak..tinggal ngan abah..wlopon aku cuti...ujung2 minggu aku memang jarang nak keluor ngan kawan kalo bukan ade hal penting...sbb nak luangkan mase ngan mak..g pasor...g membeli belah..masak2 n sbgainye...

teringat dlo mase umur aku 7 tahun..aku ade masalah telinge..cam yg berlaku kat ayesh baru2 ni..telinge aku tersumbat akibat selseme..ntah macam mane tp lebih kurang itu ler citernyer..jadi aku cam pekak gak r mase kecik ahahaha...

so tibe ari operation...aku di seducekan...yg aku ingat..mak nangis2 ter-esak2...eh..first time aku nampak mak nanges..spanjang idop aku selame 7 tahun x pernah tgok mak nanges..tp arituh mak nanges..mgkin kesian kot tgok aku..ato mungkin mak sedih..takut2 anak die yg pekak ni akan di ambil oleh Allah..tp berkat doa mak..anak mak yg pekak ni dah elok dah..x pekak dah...pastuh sedo2 dari seduction tuh aku terus cakap kat mak..nangis2 nak makanan..laponyer pasal...mak pon tanpe berlengah g carik makanan..die g cafe mane ntah..sorang2..sian mak...

time upsr...aku memanglah ayam tambatan skolah tok dijadikan calon yg bakal mendapt 5a...bile hari keputusan keluar..umph..haram 5a...tp yg peliknye..mak x tanye aku pon die dah tau result aku...balik dari skolah die call..mule2 die marah...kenape ni..dapt result teruk...aku x au nak cakap ape??? pastuh die cam nanges...tp x pasti r die nanges ker x..sbb dalam phone...fuhh kesian mak..time tuh keluor satu janji..x nak dah wat mak nanges...

n then mase amek result spm..mak aih..asal mak nak ikut ni..x yah la ikut...wat cuak jer...dalam keter aku dah sakit2 perut dah...kecuakkan..dalam kepale otak cam dah siap sedia dah terime je la bebelan..n teringat balik janji di atas..adui..x nak la die nanges kalo result aku buruk lagi...check2 punye check..cemerlang!! yuhuuuu...tp asal mak nanges! alamak canne ni...nape pulak mak nanges ni......tp lepas die air mata die jatuh..die senyum n cakap tah-ni-ah :)

tp mak aku memang susah nak nanges..die seorang yang kuat..bapak die meninggal mase die dalam kandungan..dibesarkan oleh ibu tunggal memang bukan perkare yg senang..mgkin sbb tuh mak aku jrang nak nanges..ahahahah

ader mak orang tuh...akan nanges bile anak laki die dah nak kawen..ahahaha...sbb takutla anak laki kesayangan die tuh lpekan die..dan lebihkan bini die kelak...

tp aku yakin mak aku pasti x kan nanges..tapi aku yang akan nanges...pasti.... takut2 kalo kasih sayang mak akan pudar..sebab die mengundur diri memberi laluan kepada menantunye menerima kasih sayang anaknye....pengorbanan mak x kan terbalas :))

::::keharokkan apekah yang terjadi::::


yer saye anak mak..so what????
3 Responses
  1. semua org anak mak
    akak pun same

    mak mmg org yg pling kite rapat berbanding dgn ayah
    tp ikut keadaan jugak


    so mak mmg mudah menangis
    cayolah ckp den!
    mak jugak mmg kuat membebel tp membebel kearah kebaikan......



  2. wawi Says:

    aku lagi anak mak, umur dah 22 tido ngan mak lagi. so what? haha.