Ape dah jadi!!!

Penduduk Uighur Tidak digalak berpuasa
URUQUMI: pihak berkuasa di wilayah xinjiang didakwa mengeluarkan notis tidak menggalakkan pekerja uighur berpuasa di bulan ramadhan......
makanan tengah hari,teh dan kopi percuma yang disifatkan pihak berkuasa sebagai sagu hati daripada kerajaan atau elaun sara hidup ditawarkan dalam jabatan dansyarikat tempatan....
bagaimanapun ia sebenarnya satu usaha untuk mengenal pasti siapa yang berpuasa..kata dilxat raxit jurucakap kongres dunia uighur kepada epoch times...
mereka dipaksa untuk menandatangani surat aku janji tidak berpuasa....
pemilik restoran juga didakwa diarah membuka perniagaan ketika ramadhan atau lesen mereka ditarik balik

sumber:berita harian(di sunting oleh saufi ahmad)

sedih...sampai bile nak sedih...
geram...sampai bile nak geram..
ader yg bleh puaser x nak puaser...

toleransi dalam beragama sgt penting...
hormati agama orang len tok agama kiter dihormati orang len
jgnlah mengusung kepala lembu x tentu haler...
Allah x ajar camtuh...
Muhammad s.a.w x ajar camtuh...
Al-Quran x der suruh buat cam tuh...
sumer kerana politik kepala lembu jadik mangsa

kepada rakan berbangsa India
maafkan kami...
itu bukan sebahagian dari kerja kami...
kami paham maksud toleransi dan kebebasan beragama
nabi kami dloo pon mengamalkan toleransi beragama..
melalui perlembagaan madinah..
ader disebutkan tentang hak hak kaum yahudi dan orang nasrani....

:::keharokkan apekah yang terjadi:::
sementare leh puaser nih puasa laa yer...
8 Responses
  1. hum..aku sgt meluat bl dorg bawak kepala lembu..memalukan je.huhu..

    weh una tgh terancam di indon..


  2. saufiahmad Says:

    oo aku tau kesian gler dier aku ader komen kat blog dier peh isau2...


  3. cik wawi Says:

    wowwww sopi...
    terbaek r artikel yg ko edit uh...
    thp melodi!!!


  4. saufiahmad Says:

    apekah maksud ko tahap melodi...
    gler panjang tuh nak tulis sumer...
    jadik aku summerisekan jer r...
    tanpa mengubah sedikit pon isik kandungannyer...ngeh ngeh
    wawi nih
    sekeh mauk!!!


  5. fiD Says:

    isyy... terok dan mengharokkan lar!!


  6. kahkahkah.wawi ni melodi plak..hahaha


  7. cik wawi Says:

    takotnye sopi nk sekeh aq...
    cm merbahaye jep...
    ~gementar~


  8. saufiahmad Says:

    bagus ko harus rasre gementar kerna lukuan nih dipanggil lukuan dari neraka yg leh merobek ko nyer kulit kepala dan menegenai bahagian otak ko dan mengalami kecederaan yg serius sehingga bahagian dalam sereblum...