how to shoot moon with ur freaking camera??

*this article gonna be in rojak language(malaysian style) dont mad at me pejuang bahasa..this one of the malaysian style..u should try it miahahaha

how to shoot moon with ur big fat ass camera??

haa u have big camera that some will called as Dslr or camera gabak o somthing to refer that big camera
no matter what brand do you have the great canon..lousy nikon..cap lalat o anything
u can have a pic like this :)






hahah this awesome pic have been taken by me at aproximately jam 9 malam.. 13 sept 2010..

this is pretty simple..not pimple..but simple miahaha...

first u need ti have

1. Dslr camera...i don knoe if the kompak camera gonna work with this stupid trick
2. u gonna need telephoto lens..paling cokia 200mm..if u want to use ur kit lense..better kill urself..
3. murah punyer tripod..can buy 60 rinngit punyer tripod..
4.patient
5. ur brain..use ur brain when hadling ur camera...dont use ur blagak2 here
6. of course u need the beautiful moon create by Allah..not smoon or smoron

the tricks...

the easiest way..

find any moon pic at the google and claim it as ur picture..

the slightly easy way

u find someone that have talent..called them as ur sifu sifu n stole ur sifu pic n claim it as ur pic.,..whathehel

the hard way...

u find the moon.not really have to be at atas bukit..u can shoot from paya atau lembah also..no problemo..if there is problem..and the problem is u..mihahahaaha

set up ur tripod..if u want me to teach you how to set up ur tripod....u better cut ur penissss...

haha sungguh garang ini sifu,...mestilah kene garang..
x garang later ur anak murid will pijak ur head miahaha..

after set up ur camera..u can see the moon through the view finder...
first u try to use the AF(automatic focus)
sometime the bloody lens cant detect the moon for some reason..
so u don have to putus asa n be bodoh..
u can use the Manual one maaa...

and set ur ISO to 100..because after this u need to crop the pic..so if u use higher ISO
more bintik2 on ur pic...so use only max ISO 400 k...

then shutter speed use the higest u can get..maksudnye..u need to try several tyme la... for example

this pic using the 1/250 shutter speed



sedikit gegar kerana menggunakan shutter speed yg lembap..

so makesure u try manyak kali la...to get the better result...so enjoy aja






::keharokkan apekah yang terjadi::

bulan sgt lawa dari rumah bapak dan mak saufi ahmad..meh datang sini..leh piknik2 ker miahaha



after raye2..kiter karok2
bsame kiren n



kak as miahaha..

enjoy aja

sesaper yg masih x paam leh bhubung terus ngan saye di fb atau dimane2 k..





5 Responses
  1. ain Says:

    kooo memang mintaaaaaaa penampar ayat2 ko.hahaha.neway smart.aku gelak bace:)


  2. saufiahmad Says:

    ainnnnnnnnnnn...bday girl...appy bday to u..appy bday to u..apy bday to ain...appy bday to u..ahahaha..

    enjoy aja :)


  3. mohamadhafizudin (apeh ex-sharp) Says:

    tak yah guna dslr pn takde..bulan skang dah banyak... bulan purnama dikelilingi warna hijau..hahaha
    awok pake kemere henset je..udah terang...
    tambah2 lagi dekat pilihanraya...senang beno nak nangkap gambo bulan....haha
    nak mangkah nanti pon mangkah lambang bulan...hehe


  4. lolx,,hahaha,nice! should experiment this,gonna try its,yoohooooo,btw,lousy nikon!?lolxx >.<


  5. saufiahmad Says:

    apeh - hahaha jolow doh...iAllah the tme will come miahaha
    chua - haha