kami orang jawa

ahahaha saye bangge jadik orang jawer..so what ngan orang jawer...
orang jawer neh bagus..ramah
sgt2 menghormati jirang tetangge
sgt2 menghormati tetamu
 sgt bersopan dan santun..
kalau yg betol totoknyer lah..

orang jawe neh satu sifat dier...
die akan berasa sgt berat untuk menerime pemberian orang
tp mereka sgt ringan memberi haaa..
serius..

dloo kat bilek kat mtrx ader r roomate ngan lah 
seorang budak kelantan yg baek dan alim miahaha
kiter maser tuh baru keluor negri..
x paam sgt orang luar negeri selain dari johor..
satu ari dier bagi ak makanan
kiter yg orang jawe ni berat ler nak ngambiknyer
walau dalam ati nak bebeno
pastuh x per la
ari berikutnyer die offer lagi...
pastuh aku rijek..plak..malu2
pastuh dier marah...
eish ore doh v(orang dah bg)
x nak plak

aku pon tersentak
yg dorang ni plak rupernyer
pantang pemberian ditolak
raser terhine la kononnyer maihaha..
pdahal bg ktorang orang jawe biase jek

ader satu lagi citer diceritekan oleh faiz..jawe tegar di UMK
faiz adelah jawe yg dodok dikalangan orang bukan jawe.
die kate orang melayu kat tmpat aku
kalau aku datang umah..bkan nak kasik minum air
jemput masuk pon tidak
kalau kiter orang jawe neh
bukan stakat jmpot masuk kalo leh nak hidang yg terbaek

saufi ahmad pon cakap haa betol la tuh
kalo kawan aku nak datang pastuh btau mak aku
abes mee hoon ker pizza ker mesti bawak keluar miahhaa..
malu nak hidang biskut kering jerk...

tu lah jawe..sampai skang
aku masih malu nak menerima tp sgt suke memberi
dan kalo kawan nak datang bilek aku amatlah risau
sebab takut bilek kotor la
x de makanan la

jawe pon jawe lah janji rock miahahaha

:::keharokkan apekah yang berlaku:::

semase language fest


semase eksperimen CLS creative light system
gambo sumer neh dah lame disimpan x au nak tarok maner..sini la aku tarok enjoy aja :))

2 Responses
  1. Nur Cahaya Says:

    'if i were a boy' bak kata Beyonce, ari2 kiki btandang ke bilik sopi sebab musti dapat makan slalu kan. hohoho =)
    all d besh for final exam ya!


  2. ShirA Says:

    jawa rock katenyer.....:P
    ouh, sungguh mendalam perkataan jawe itu ea....~