Syukur 22

kekadang kiter kene berrsyukur ngan aper yg kiter ader..
aduh blog aku neh dah macam blog mengingatkan tentang syukur plak
yerlah saper lagi nak membace blog aku yg cam besh neh
aku jer ler
so scare x lansung menjadi peringatan juger kepade aku...

saye ader seorang mak..ahahaha
memang r sume pon ader sorang mak...
mak ko ngan mak aku len..
mak ko mungkin besh...
tp mak aku lagi besh..

dlo2 teringat mase kecit..
tgok mak orang ari pertame anto anak2 dorang g skolah
mak aku x wat cam tuh..
bile dah beso sket terfikir kenape mak aku x wat cam tuh..
mak aku x sayang aku ker??

tgok dak2 len sumer bawak bekal dari rumah
ader yg bawak nasi goreng,
ader yg bawak burger...
ader yg bawak mee goreng..
paling bangsat pon ader yg bawak cekodok x pon jemput2..
tp mak aku x bekalkan ape2 pon tok aku...
kecuali air mineral yg slalu aku ilangkan botolnyer
mak aku x sayang aku ker??

tgok mak orang len cium anak dier...
sblom g skolah..cium pipi cium paler cium sumer
tp aku nak g skolah..
kekadang batang idong mak pon x nampak
mak aku x sayang aku ker??
aku nih anak angkat ker aper??

bile duduk asrama mak orang len sumer datang..
bile time grad kat mrsmbpj lagilah
mak bapak orang len sumer datang
maner mak aku??
luper ker arinih anak dier grad miahaha??

bile dah besor sket...
aku tengok kawan aku ngan mak dorang dah macam kawan plak
boleh kongsi citer
boleh bertepuk tampor
maner mak aku neh??
dier x sayang aku ker??


tetapi!!!!

skarang..eh bukan2 mase dah besor sket r..maser dah berakal sket baru aku mengerti...

maser ari pertame mak memang x hantar tp
dier dah siapkan segalanya tok aku..
dier dah sediakan pakian..dah sediakan bekal(sandwich sardin kesukaan tuh)
dia dah mandikan aku..
maser dier sikat dier cakap macam ni..aku masih ingaaat..
'neh amek neh..haa 10 sen beli air..20 sen beli mee
30 sen beli telur goreng lagi sposen simpan yer..nanti skolah belajo betol2
bior dah besor nanti keje senang...pastuh g skolah jgn pukul orang'


pastuh aku tanyer ' kalau ader orang pukol p'


'baru pukul balik x pon citer ngan cikgu yer' 
'mak x antor p g skolah mak kene g keje yer'
penuh harapan dier sikat rambut aku..
bukan arituh jerk..sampai darjah 3 aku dibangunkan dan dimandikan mak 
dan disikatkan rambut yee haa...gosok gigi 2 kali setiap pagi miahaha mak aku nyer hal
muke x comel x per..jgn mulut busuk miahaha
saper  kater mak x sayang aku?? ahahaha

mak memang x dapat buat bekal untok p..tapi
mak bangun pagi..walaupun penat gile
untuk buat sarapan pagi...
x pernah miss punyer lah..
pagi2 mak akan nyapu rumah...n buat sarapan.
makan kenyang2 yer..mak cakap~
sarap2..
saper kater aku x dapat makan nasi goreng
mee goreng berger pepagi..
eksklusif kat umah lagi yee haaaa..
saper kater mak x sayang aku??

memang mak x sempat nak cium peluk p tp
sblom g skolah(ni dah besor sket r)
mak pasti masuk bilek p kan..
ingat orang x prasan ker miahaha..
pastuh mak amek slimut dan slimutkan balik
aarghh bahagia gile raser ader orang slimutkan...
raser x nak bangunnn!
saper kater mak x sayang aku...
bahagia jerk raser...

ahaa mak memang x datang time graduasi ngan solat hajat skali
 tp p tau mak slalu doakan orangkan
 maser trial  SPM 1A jer 
tp sebab doa mak..maser SPM orang dapat 1 B jer
sebab yg len sumer A miahaha
kankankan...pastuh time-time SPM mak slalu bawak
sardin ngan nasik time hujung minggu..
pergh raser heaven giler...
saper kater mak  x sayang aku...

mak memang x sempat nak bergurau sende ngan aku
tp mak slalu masuk bilek sblom g keje..
pastuh mak kemas2 bilek aku kan..
bangun2... bilek dah kemas gile
kekadang leh cakap camneh..
bile aku kemas..ngigau ker??
pastuh mak slalu bebel sendirian
cakap tu lah cakap ni lah 
bg nasihat tu lah bg nasihat ni lah
time orang tgh tidurkan..
ingat orang x dengor ea mak??
dengor lah..kekadang mak kater
eishh gemoknyer ko neh p..g berenang saner..
sambil usik perut
aku yg comel neh..ahahhaa
nak senyum x leh
aku kene cover..supaye lebeyh dramatik
tp lepas mak blah tsenyum sendirian aku
kekadang mak korek tlinge ngan potong kuku orangkan
haa bagun2 dah pendek dah kuku
g skolah x kene dende pon

siapa kata mak x sayang aku??
cumer cara mak aku sayang aku berlainan.
lebih menarik dan eksklusif...
so bersyukurlah dengan apa yang ada!! :)
mak orang len mungkin lebeyh sweet..
tp mak kiter x perlu menunjukkan dier sweet tok tunjukkan die sayang kiter kankan
teraser spt mahu memakai baju 'saya sayang mak saya' pula
bile menulis citer neh miahaha
oo x mahu2 baju tu dah la huduh dan x lawo
spt batak pula memakainyer miahahaha

enjoy aja :)

tulus ikhlas dari,
saufi ahmad 
anak mu yg x nak dengor cakap dlo2 maihahaha
:::keharokkan apekah yang terjadi:::

mahu mengucapkan slamat hari raya AidilAdha...slamat berkorban
asieyhman teringat kemboje bile rayer aji
arap2 dapat ler menolong orang len lg lepas neh...
iAllah,dipermudahkan :))
11 Responses

  1. Anonymous Says:

    nice~~


  2. saufiahmad Says:

    mtina - bkan bmaksud tok touching..lebih halus dari tuh..pengorbanan yer..nak diceritekan miahaha
    anonymous - tq :)


  3. Apis Says:

    Dari hati, tusuk ke kalbu,
    Kasih sejati, kasih sang ibu

    Pi,ap pulak iklan petronas! Ini iklan susu formula ok nih, miahahaha


  4. saufiahmad Says:

    hahahah iklan suus pulak dah layann miahahaha


  5. berlinang air mata aku baca posting ko ni sopi..huhu
    betul2,syurga di bawah tapak kaki ibu,naluri anak dgn ibu terlalu rapat...buat lah mcm mana pn...
    teringat pada jasa dan pengorbanan ibu adalah salah satu perkara yg boleh buat aku menangis teresak2 walaupun aku dah beso gajah dan bleh jd bapak org...huhu
    SAYANGILAH IBU KITA SEBELUM TERLAMBAT..


  6. saufiahmad Says:

    yer pengorbanan mereka sgt besar :)
    apekan daya kite untuk mengatakan tidak disetiap perbuatan yg disuruh apetah lagi mengherdik mereka..ah tidak sanggup..

    kite nanges sebab Allah..nanges sebab mak x per apeh berbaloi..jgn kiter nanges kerana kehilangan dunia :)


  7. ShirA Says:

    sungguh....sweet mak p...:))
    kasih ibu tiada ternilai....doakan kebahagiaan mereka dunia dan akhirat,amin~


  8. cik wawi Says:

    dulu aku daftar sekolah rendah pon daftar sendiri.
    memanh macam anak terbiar betol.
    takde bekal2 sardin ke hape neh.
    mak aq bagik duit belanja, pandai2lah nak beli apa kau nak makan.
    untungnya bila dah besar alhamdulillah semua perkara aku sedaya upaya usaha sendiri sebab tau dah mak abah takkan masuk campur.
    anda buat anda dapat.
    selamat raye aji juga!


  9. saufiahmad Says:

    shira - :))
    wawi - yer ko memang cemerlang :)