pengemis kota

wah keje banyak tp leh lagi tulis blog..
jgn risau masih2..
terlintas di kepale hotak aku yg berjambul
kenape n kenape

ok gini2 kisahnye
adeler orang ni kwan la kire jalan sbelah..
n die nampak pengemis tuh...
pastuh die pon cam elak2 la pengemis tuh..
n lepas pengemis tuh berlalu
maka die cakap ngan aku
aku bukan x nak bagi dorang ni..
tp ye la kan dorang ni pengemis tipu ker
pengemis sindiket ker..tuh yg aku mals bagi tuh...

lalu aku dengan coolnye berkate...
x nak bagi lebih baek diam :)
haaa macho x..macho x

dah x nak bagi x yah ler caci maki orang tuh
die pon bukan mintak ato isi borang untuk menjawat sbg
pengemis kota atau pengemis profesional
die pengemis betul ker pengemis tipu ker...
tuh urusan die ngan Allah
yang kite ni kene ikhlas memberi :)
x nak bagi diam..x yah dok caci maki orang tuh
dan kalo x nak bagi x yah la cari alasan untuk kelihatan
sentiasa betul
x yah nak ego cam ape sgtlah kan
rilek2 sudah...

sbb bapak aku slalu pesan..
x nak bagi dah..diam je
kalo salah x yah nak pertahan sgtlah kan
dah salah tetap salah...
:))
smoga anak2 mendapat pengajaran dan ikhtibar dari citer ini
x der double meaning di entry ni x yah serabut memikiorkannye lol

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

experience something yang rare harini :))

oh ive got a green light :)
0 Responses