kejor dek anjing

anda pernah dikejor dek anjing...
ape perasaan anda
kalo x pernah anda rugi...
anda x kan belajar satu bernde yg gt penting dalam hidup
iaitu dikejor anjing

aku penah dikejor anjing..
damm tol anjing tuh
dasar hanjingan...ahahaha
citernye gini...

ketika sekitar umur 10 tahun..aku selalu menjadi budak suruhan
untuk ke kedai membeli kelape la..
beli ikan la..beli sayur la taugeh la
serbuk kari kunyit..
lada hitam..lade akor...
tauhu..tempe
ok macam banyak dah...ahahah boring lak nanti korang kan :P

so perjalanan lebih kurang 500 meter dari umah...
nak dikatakan dalam perjalanan ke kedai..ade anjing
yg suke mengejor orang
yang aku lak..mak aihh cuak nak mamp kot
x au kenape cuak sgt padahal orang bele anjing sbgai pet kot ahahha
tp ni sebab anjing ni memang dah jadikan mengejor orang yg lalu lalang sebagai
hobi dan rutin harian..x kejor maka x derlife lah bagi anjing tersebut...

bilemana anjing tuh mengejor aku akan berlari.,
hari2...ye la anjing dah kejor kan ..kite kene la lari
baru r dramatik ahahha..

hari2..anjing tuh kejo(erk dah bape kali btau dah)
satu ari aku merungut bile bapak aku soh beli barang dapur..
cakap la

abah..malas r nak g..ade anjing kejor(sambil wat muke kasihan dan comel ahahaha)
anjing mane..balas bapak..
anjing kat umah cine tu r..die keje kejor jer...
lalu bapak aku pon ajak ler aku naek keter..g kedai naek keter

dah tau dah..kalau naek keter mesti ade nak nasihat ape2
ahaha tu la bapak aku...
dalam keter die cakap ape...
ko kalo anjing tuh kejo ko..ko sepak die sekali..pastuh ko sepak perut die sekali
ko lying kick kasik anjing tuh sawan n sebgainye....

dalam ati aku..mak aihh senangnye mulut berkate...

hari berikutnyer macam biase..kene kejor lagi..
lagi dan lagi...
n pada satu saat,,aku dah penat dah berlari...
so tekadkan azam nak sepak anjing tuh sekuat ati...
bile jmpe...

lari lagi..ahahaha
n x au mane datang kekuatan
mgkin sbb dah boring diperlakukan sedemikian oleh hanjing yg begitu hanjing skali perangainya
maka satu hari aku lari...
tapi aku nekad untuk berhenti dan pusing tok sepak
duishhhhh....
auuuu....
amek ko....lepas tuh anjing tuh belah begitu sahaje
n afterward..baru anjing tuh tahu sapa taiko tempat ni..
lu sudah kasik langgar sama wa punya tempat..lu ingat wa boleh diam ahahaha..

dan sekarang..,anjing bukan masalah..bak datang la anjing beso kambing pon..meh aku nak sepak ahahah..

so nak citer nak sini...
in ur life..u need to risk ur lie to make a turning point..
bile rasa diri tuh teruk sangat..
kamonlah cari titik pusing tuh..n berubahlah kepada yang lebih baek
iAllah..anda akan lebih matang dalam menghadapi cabaran mendatang
thanks 4 the experience anjing ahahahaa :p

::::keharokkan apekah yang terjadi::::

citer ngan din pasal kene kejor anjing..tuh yg teringat tuh ahahaha...
2 Responses
  1. iMah Says:

    penah gak kene kejar kat anjing..
    pengalaman menarik..


  2. Anisa Nasida Says:

    lucu la cte saufi kejor dek anjing ni..naseb bek la nisa xpnah kene kejor..tp, ritu ade skali t'serempak dgn anjing, anjing 2 nyalak..rs nak t'cabut jantung..pastu, cpt2 trus ikut jln len slow2..huhu