Berita baek..berita x baek..baerita benar dan berita tipoo!!!

Berita Baek berita x baek bacer sini!!!

jom kiter wat rumusan miahaha..cam rumusan form 5 la plak!! miahaha

nah akhernyer PPSMI akan lenyap x lamer lagi...kejap BM kejap BI..aje giler dibuatnyer
dloo maser tyme bapak saya..BI...cg2 pon BI
ble bapak saya da beso..kawan2 dier yg jadi cg kene mengajor dalam bahaser Melayu...
bile anak murid  kawan bapak saya da beso dan jadi cg kene plak ajor dalam bahase Inggeris...
aku pon pening ngan aper yg ditulis..pasal memang memeningkan r...

mangsenyer saper???..anak2 generasi terkini..terpinge2...yg ngajornyer pon lalok aperkah laie yg diajar...
sejak PPSMI satu data yang disorok iaitu peratusan gagal meningkat...waaahh tahniah la
x salahkan pak lah...salahkan DR.m....eh nak salahkan dier ker..dier kan hebat..jgn dilupe die pon manusia...
jgn termakan budi yg ditaburkan..salah tetap salah..lawan tetap lawan...

so aper relevannyer PPSMI???knaper ahli politik menyokong PPSMI sedangkan Ahli akedemik spt A.samad said tidak???

bacer x artikel td...ni petikannyer


Beliau berkata, pelaksanaan PPSMI sejak 2003 membabitkan kos sebanyak RM5 bilion meliputi penyediaan peralatan dan latihan guru. (beliau tuh mahyuddin yassin k)

waah 5 bilion tuh...penyediaan guru antor g kursus...kater laa 1.25 bilion...ader orang mark up 1.25 bilion....kater laa beli peralatan 1.25 bilion ader orang marked up 1.25 bilion miahaha...x ker untung tuh..saper yg x mo sokong...yg x sokong yg x dapat dwet la miahaha..ini hanyer anggaran mungkin kurang laa...


kalo PPSMI x der aper bagusnyer ???


bacer x artikel td??? ni petikannyer



Muhyiddin berkata, dalam pelaksanaan MBMMBI, kementerian memerlukan 13,000 guru tambahan untuk ditempatkan di seluruh negara dan mulai tahun depan, pengambilan 1,000 guru bahasa Inggeris akan dibuat.


haaa bagusnyer lepasan universiti yg menganggur r..dapat kije...kije kerajaan pon kerajaan laa janji masyukk!!tp ader gak yg menentang pemansuhan PPSMI...knaper erk...sebab x menguntungkan dier r...ni sumer duit punyer pasal



jom tgok petikan nih



Menjawab soalan Mohamed Azmin Ali (PKR-Gombak), Muhyiddin menegaskan kerajaan tidak mungkin kembali melaksanakan PPSMI kerana MBMMBI selaras dengan dasar negara yang mahu memartabatkan Bahasa Kebangsaan?


abes dloo amacam???da lari da dari dasar miahaha...


jom tgok petikan last neh??

"Dia (Dr Mahathir) faham keputusan sudah dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) dan dia penyokong BN dan Umno, nampak dia tidak beri kenyataan keras seolah-olah kita kena patah balik," katanya.


hahaha..apelah nak dibodek lagi orang tue nih...

alaaa tp BM x leh gi jauh laaa...???


kiter yang membuatkan bahasa melayu x bleh pergi jauh...sedangkan etnik laien India dan Cina pon sanggup belajar dalam Bahasa Malaysia inikan pulak melayu...nak seribu dye..x nak seribu dalih...


Alhamdullilah suara rakyat dari jalanan juga yang telah menyedarkan kerajaan..bukan dgn menjadi MPP yg boleh mnyedarkan kerajaan tentang salah dan silap mereka....


::::Keharokkan apekah yang terjadi:::
jgn dek kerna wang...generasi muda tergadai....








 
4 Responses
  1. ayisy Says:

    Jangan lupa, martabatkan juga Bahasa Jawa! Hahaha...


  2. saufiahmad Says:

    hahah terbaek!!!...jawe tetap hidup dalam diri ini miahaha


  3. best!!!kerajaan mmg pelik.bab habiskan duit mmg bijak=Dngehehehe


  4. saufiahmad Says:

    abes dwet kat kiter(rakyat) x per tp kalo abes kat individu tertentu tu yg x leh miahaha