Menghadapi Peperiksaaan

stadi week datang lagi!!!haha cam illan tora plak...

cam bese r bile stadi week maghi...baru r nak belajo aper yg dah di belajo satu sem miahaha..stended la kan...last minit...tp aper yg perlu kiter perlu tahu tentang stadi week..

1. kurangkan tido..kalo x namernyer bkan stadi week..stido week miahaha
2.jaga makan...makan lah sblom lapo..kalo makan bnyk ngat nanti ngantok x leh stadi..
3.rancang masa dgn btol..dahulukan subjek yg jadual nyer terakher...dan countdown..contohnyer biometri 16 nov dan animal health 8 nov..so bacer la biometri dloo...
4.bnykkan berdoa...
5.bnykkan bacer quran...solat jgn lper...sbb Al-quran dapat membantu menguatkan ingatan secara x lansung..salah satu ubat untuk tidak nyanyuk dikala tua adalah dgn rajin membaca Al-quran!!!
6.makan kesmes...pasal kesmes ni leh mencairkan lemak yg tidak sihat diotak penyebab lper miahaha..makan nasik lauk kicap pon bleh
7.jaga hati dan perasaan jgn biar jiwa anda meronta di kala stadi week..x masyuk r..bwat2 r gembire
8.tido cukup untuk memastikan fokus anda ketika stadi...
9.bersihkan bilek cipta suasana yg besh tok stadi di bilek anda..kalo bilek korang memang hampeh seperti tandas awam di mesia...g la stadi di lib...
10.jgn tension2..kalo tension pergilah mengambil atau membuang angin di luar
11.elakkan dari perbuatan maksiat berkhalwat,bermain judi..meminum arak dan sbg
12.arus ader takut yg optimum sbg penjana kerajinan...
13.berusaha,berdoa dan bertawakal

bnyk lagi yg perlu kita tahu..renung2kan dan selamat beramal!!

:::keharokkan apekah yang terjadi:::
stadi..makan...stadii..makan...stadiii..makan...penyebab gemok selepas pekse..X)
6 Responses
  1. all da best mr saufi ahmad.semoge dekan anda sem ini!


  2. saufiahmad Says:

    time kaseh ain...bersemangattt!!!


  3. una husna Says:

    fuy0h!!
    list yang bagus.. maka laksanakanlah ia sebaiknya~

    all da best sopi


  4. saufiahmad Says:

    tq una...jgn makan cloud 9 mnyk ngat una..diebetis nanti miahaha


  5. Anonymous Says:

    haha..asal nak kene utamakn subject yg 16hb tu dulu???nape x animal health?explain pls.. :p


  6. una husna Says:

    hahaha sopi
    mekaseh f0r da advice..
    tak0t wo0 kalo kene diabetes..
    huhuhu~