Nikmat

da lamer x berGO-Blog...lebeyh dari seminggu sehingga mencacatkan pencapaian bulan disember miahaha...maaf ler kengkawan ader hal sket.,..mmg x leh elak...elak maut laa jawabnyer miahaha...

mesti dah ramai pembaca setia dah x chek aku nyer blog sebab bkk2 x der entri baru..bosannn..tu yg payah tuh...tp x per selagi boleh kiter troskan berGoBlog..miahahah..

NIkmat tuh ialah kire ikut defenisi aku la kan..kire sesuatu yg sedap,seronok dan mengembirakan merangkumi perasaan,fizikal dan sebagainyer....dan bersikap sementara

pernahkah anda semua...


raser nak berak tp x leh berak


raser lapar tp x leh makan...


mengantuk tp x leh tidor...


apabila sembahyang tidak pernah rasa khusyuk...


dan bmacam2 lagi...

so kalo pernah maknernyer kiter jauh dari rahmat-Nya...segala yg kiter ader nilah hanyer sementara..contoh boleh melihat...sementara..anytime nak kene tarik balik jerk boleh...

kiter boleh berak dgn masyuknyer...ni sumer nyer nikmat..dan nikmat tuh bersifat sementara...anytyme kiter leh kene sembelit...hilang dah nikmat tuh....

selalu ustaz2 berkata....kalo nak dihitung nikmat Allah dan ditulis satu2..nescaya andai dijadikan 7 lautan ni dakwatnyer sekalipon x kan pernah cukup....

tp bile dgo...x raser aper pon...ntah nak raser aper..yer x...

tp jika sesuatu nikmat tuh ditarik balik baru la kiter nak tergadah...tp jarang sekali kiter nak bersyukur dgn aper yg ader....selalu kiter nafikan rahmat dan nikmat yg diberikan...

saya belajar sesuatu pada cuti sem yg lepas...nikamt yg dloo ader sikit2 ditarik tanpa perasan kiter sbneanryer telah kehilangan nikmat tuh..dan Alhamdulillah Allah memberi saya peluang kedua untuk merasai nikmat itu...dan bile saya kenang kembali nikmat yg diberikan..AllahuAkhbar...SubhanAllah...bodoh dan lemahnyer aku...

:::Keharokkan apekah yg berlaku:::

Then which of the Blessings of your Lord will you both (jinns and men) deny?

telah disebut didalam Surah Ar Rahman sebanyak 31 kali ayat ini... renung2kan dan selamat beramal...cewwah...
1 Response
  1. Anonymous Says:

    btul..aku pon pernah rase.pelik kan.jgnla di tarik nikmat tu secara mutlak.insyaAllah