Sahabat Karib Anda

setakat mana anda percya sahabat karib anda...

kekadang sahabat karib anda adelah musuh anda yg
berada di dalam selimut....umpama api dalam sekam...
umpama enau dalam belukar melepaskan pucuk masing masing
umpama melukut d tepi gantang<<


ni sumer masalah mulut la kan...
mulut yg longkang akan terus longkang
muka yg ensem x menjaminkan peribadi yg ensem...
SAmer gak muker yg chun..x mesti perangai mahu cun

ini sumer sikap r...kan
pentingnyer human resource management dalam hidup kiter neh
ingin diri diberi perhatian tp sendiri x memberi perhatian pader orang len
ingin direspek tp diri sendiri x merespect
ingin dihargai tp x pernah menghargai

maner x marah yer x
saper yg x marah kalo camni
tp xyah r nak marah x tentu pasal
giler ker aper..
kalau maaf pon x cukup
x mngaper la

berkate sang ego tentang keegooan
senyap jer r..
dier pon x au tentang ego
wlopon ego tu adelah diri dier


ni la sikap...
bajet nak merajuk dan harap dipujuk
do i care...


dan x perlu la nak jadik orang tgh
bajet peace maker
kalo tidak bersikap adil
kiter menghargai peace maker..
tp kalo peacemaker pon cam gampang
nak tunjuk bajet hero
nak jadik orang tgh...
boleh blah..

kalo raser idop dah lamer...
x bermakna lebih garam yang dimakan
umur hanyerlah umur..
kalo setakat isap okok dah raser diri pawer
dah raser diri beso
x payah..boleh blah


aper pon senyum2lah selalu
tahu r awak tuh bnyk keje...
pangkat beso tp keje x der
yg cacai ni lah jugak yg kene bertanggungjawab..
kesian puan mas...
x per puan mas...selagi kitorang leh
kitorang bantu..

sumer orang pon ader masalah
x yah r buat muker cam bnyk masalah..
cam kiter sorang jerk ader masalah...
senyum2 selalu...
senyum sokmo..
berdoa pade Allah
diringankan beban..


:::keharokkan apekah yang berlaku:::



dek kerane terpengaruh ngan citer blog si syahmi..aku pon g donlod citer ketika cinta bertasbih...waaah x sangke aku dah tgok citernyer....aku ingat sedeyh la sgt..x sedih lansung...x der per nak disedihkan pon...hidop dan kematian..kene reject...dah biase dah...x sedih pon..hati kaca r lo syahmi...


teringat kater meba:


KO pikir ko nyer panas jer la miahahaha...


meba..meba...


citer kat atas tuh adelah sebahagian daripada kehidupan..
7 Responses
  1. Anonymous Says:

    btull.aku da pernah kena.kwn bek mcm ketam.crack.hehee.tp kwn bek yg aku ade skang buat aku gembira dgn dorang.hehehe.eyh tp ko pon buat aku hepi uh.sbb ko bek=)


  2. saufiahmad Says:

    ngahahaha...
    tq ain...
    ko dah hepikan aku balek dah miahaha
    cam ni gang...
    hepi menghepikan miahahah
    tq ain...


  3. so far my bff x pernah lg let me down.. maybe there's reason knapa dia wat mcm tu.. hold on there. ;)


  4. saufiahmad Says:

    tqvm lot...
    everythin happen must be a reason..
    tq 4 ur concern


  5. Anonymous Says:

    weh..mulut kalau dah longkang tetap longkang.hahahaha.aku lupe nak ckp ah.aku stuju!!!


  6. Sopy thx... i knw it nw... i'll change to be better... =) peace no war... nice blog...


  7. Nur Cahaya Says:

    da tengok ketika cinta bertasbih ka? aisshhhh!!! jelesh!!! mana dapat??

    pasal musuh dlm selimut tu, hurrmmm i absolutely agree wit u. susa r nk caya kengkawan skang... dah set dlm ati dorang baek, tp last2 kena tikam gk. owh i can't 4get that..hohoho...
    senyum slalu!!