Luka

pergi ke rumah kiren
sejuk2 jerk mate memandang kehijauan desa nan permai
jauh keluar dari sistem kapitalism yang sudah berakar di bandar
kelapa sawit,limau.paya yang berseri sumer ader..

katenyer nak kenduri kawen
memang banyak keje lelaki yang perlu dilakukan
nak harapkan kudrat orang tuenyer maner bleh..
kiren lah yg menangung penderitaan sbg jantan sejati..
gwa yg cam bsimpati nak gak memikul beban kiren..

sedang memerah keringat membanting tulang
mengerjekan kayu api yg
dipotong oleh wak baim dgn x senonoh sekali wat keje
kiren sayup2 btanyerkan soalan..
weh kalo ko terluka...
camner...
dah ready?

gwa memandang kiren..
mencari jawapan yg patutnya ada kat muker dier...
tp sayang hanye wajah yg brader2 klihatan

seraya aku  berkata
umm ok jerk..
aku pon dah beso..kalo terluka..nasib ah
sendiri mintak sendiri tanggunglah
kalo dipikir balek
bile lagi nak terluke...
maser mude ni lah..
tp aku optimis aku x kan terluka...
seryes..
sebab
ngehehehehe...

aku ketawe sinis memandang kiren yg mengembalikan semula senyuman
sinis yg payau2 masam itu
dier spt paham maksud gwa..

sambil mngesat peluh yg berjuarai spt curahnyer susu ke ladang gandum lalu woooh jadilah cococrunch
kiren tanyer lagi
kalau lukanya makin dalam??

sblom jadik dalam kiter balut...
tp jgn risau la
aku yakin dan optimis aku xkan terlukanyer sebab
yelah ko tau r kan..ngehehe..

chop!! kalau korang ingat ni citer jiwang korang salah miahahaha..

citer sbonyer gini..arituh..gwa g bantu kiren membuat keje2 kebajikan dirumahnyer sbb nak bwat keje kawen akaknyer..

so ditugaskan untuk mengangkat balak2 yg telah dipotong oleh wak baim..wak baim ni plak satu hal..bukan satulah macam2 hal miahaha...

so gwa ngan professionalnyer telah mengangkat balak berkenaan tanpa menggunakan sarung tangan...mak aih tuh yg kiren tanyer kalau terluke...tp gwa ngan sombong dan bongkak(jgn tiru tuhan marah) cakap x per aku dah beso dah..miahaha..

hah nak tau aper dah jadik..tgok bawah neh


yer ini adelah luke yg sedikit akibat keje wak baim yg x senonoh miahaha..
ader bnyk lagi luka akibat kesombongan saufi ahmad..

morale of the story...jgn blagak orang soh pakai sarung tgn tuh pakai jer r..maihaha..

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

dalam setiap hasil sastera ader bnyk maksudnyer :)

sronok brader di rumah kiren...kenal farhan kenal wa baim dan anaknyer kenal am...miahahaha..amminn miahahaha...
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    haha.aku tau dowh.sebab kate tgh wat wat keje.ades

    kim slm kiren


  2. saufiahmad Says:

    ngahaha kantoi r plak ngan ain miahaha...okeh akan dikirim salamkan miahahaa