Universal Studio Guide

Panduan jika ingin ker Universal studio Singapore

Ahaa dah jalan kiter tulis sedikit guide tok korang...untuk panduan anak2 tok berjalan2 di Singapore
So ape yg penting adelah kesediaan mental dan fizikal..sbb nak g sane sgt lah penat..aper yang nak dibtau adelah bagaimana nak g universal studio balik hari..kire g pagi balik malam macam tu ah..

Universal studi kire besh gak r tempat dier dari kalo genting aku bagi 2/5 ni aku bagi 3.5/5 r..masyuk2
Sblom pergi x yah r bawak banyak barang cukuplah bag yg sedang sahaja yg dalamnyer ader sehelai kain..kompass..air mineral dan camera..dwet jgn lper yer..sile lah tukor siap2 kat sini..senang citer...bajetdier dalam 100 sing dollar..k..

So silelah pergi d awal hari dalam kol 630..naek bas di larkin(johor bahru) hargenye hanyerlh 2.40 untuk sampai ke queen street..

Anda akan melalui 2 pusat imegresen di mesia satu dan di singapura satu..so jgn bawak chewing gum yerk..sebaiknye dalam bas anda cam lah sesorang supaye anda x sesat untuk menaiki bas mane...memang agak sulit kat imegresen tuh..tp percayalah orang yg cacat otak pon leh survive disana..ikut jerk flow..

Kalo bjalan rajinlah bertanye yerk jgn jadi bodoh sombong..sebaiknyer dari imegresen sgapore tuh anda naek bas ker mrt keranji dan jika anda dah terlepas ke queen street sile cari stesen mrt yg berdekatan iaitu bugis mrt station

Lepas tuh anda sampai ker mrt station belilah tiket ker hourbor front..tiket x lebeyh dari 4 dollar jgn risau..naek mrt dan nikmatilah pemandangan di spore..

Lepas sampai jerk hourbour front sile ke vivo city..vivo city adelah pusat beli belah terbesar kat spore..so pergi naek ke tingkat 3 dan pergi ker sentosa express monorail..untuk memasuki sentosa island..sebanyak 3 dollar lagi harus diberikan miahahhaa...

Lepas naek mnorail ke sentosa sile berhenti di water front iaitu stesen first di pulau snetosa..miahaha..n then jalan sikit ikut signboard dan sampai ke universal studio~..

Ticket berharge 66 sing dollar untuk weekdays n 72 dollar tok weekend...n koranga kan dapat baucar makanan sbny 10 dollar n retail voucher sbnyk 5 dollar...so enjoy aja..sile layan gambar n tunggu post ke due tok panduan setrusnyer

::::keharokkan apekah yang terjadi:::

ketika di sentosa


maner erk universal studio..upernyer kat blakang tuh

yea dah sampai n ready nak masuk

0 Responses