ops berhenti sekejap~

berhenti sejenak..melihat.berfikir..
aper keharokkanyang trejadi kepade dunia...
ngahaaa...
ader agenda tersembunyi dan jahat yg cuba diselindung disebalik
kemeriahan piala dunia..
sbg rakyat dunia kiter kene tau aper yg berlaku dalam dunia dan jgn bwat x endah...
kerana mungkin ia ader kait mengait ngan sedare mare anda...

review kes pertama - pergolakan rantau korea..

bangsa korea adelah bangsa yang hebat..mungkin saya bleh katerkan mereka lebih hebat dari bangsa jepon..JIKA mereka brsatu~..

kenape mereka berpecah disebabkan oleh pahaman politik yang berbeda sekor sokong demokrasi yang dianjurkan oleh amerika dan sekutunyer dan didalangi oleh hidden hand..dan sekor lagi menyokong sistem komunis...

macam x masuk akal..mereka satu bangsa kenape harus berpecah kerana politik..bukankah sepatutnya politik diletakkan dalam no brape  ntah dalam kehidupan tp kire agak tgh2 jugak la..

mereka telah diporak perandakan oleh amerika smase perang saudara korea..dan amat menyedihkan mereka memandang sepi terhadap perhubungan sesama saudara sehingga hari ini korea terbahagi kepada selatan dan utara..

dan apabila korea utara membina teknologi nuklearnyer tok kemajuan dan kegunaan dan pertahanan..amerika kembali berpeluh..itu adelah ancaman besar kepade mreka..amerika telah lupa kepade musuh lame mereka yg sorang neh dek kerna sebok mencari musuh baru..

dan baru2 ini tragedi kapal perang korea selatan telah berkecai dek kerna peluru torpedo korea utara -kata penyiasat antarabangsa

kelakar2..saperlah penyiasat antarabangsa tuh..uncle sam kot..pada pandangan saya..korea utara bukanlah sebuah negara yg sukakan keganasan..dan dier x kan menyerang korea selatan tanpa sebab..sebab dier tahu peluang tok kalah kalau perang dengan selatan adelah tinggi kerana korea selatan di sokong oleh seluruh dunia yang mengamalkan demokrasi...maner bleh 1 menang lawan sumer..

tinggal lagi ader tgn2 yg jahat..ingin mereka(bangsa korea) untuk berperang kerana jika berperang huru hara akan berlaku dan kemjuan terbantut..dan jika berlaku peperangan..gelak besarlah meraka..heeehooo...x payah lah aku risaukan musuh yg sorang neh sebab dorang dah gadoh sesame sendri..malang

saya menyeru semua bangsa korea untuk bersatu..elakkan peperangan...belajarlah dari sejarah..

review kes ke 2

isu sukarelawan ke palestine...

pkol 10pagi smalam terkejut sedih dan marah sumer ader...geram gile..tp apekah perasaan ini mampu menghentikan kekejaman mereka..x..mereka x lansung peduli

bangun2 pagi  hari ni terdengar ayat kecam..mengecam..tapi adekah mereka peduli sumer ini..

ader juga yg menyalahkan nasionalisme sbg punca kita lesu pada hari ini,..ramai jugak yg berpendapat sistem khalifah harus diwujudkan kembali kerana masa zaman pemintahan khalifahlah islam mengapai zaman emasnye..tapi ramai jugak yg kater pemerintahan khalifah dah x relevan..aper x relevan x relavan..relevan tuh ayat lame la miahahahaha...

saya x nak ulas banyak sebab isu ni hawt gile anda leh tgok kat blog2 len yg concern terhdap dunia..cume saya nak beritahu..saya tidak gentar sedikit pon ngan pembunuhan itu..dan saya berharap agar sayalah orang yang berada di atas kapal itu..lampu hijau yg satu tuh dah lepas dah cmer lampu ijau dari mak bapak lom lepas..huuu~

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

hari ni akan pulang ke maktab tok majlis sireh pulang ke gagang...waah mengimbau memeori lamer...sesaper raser diri dier aderlah ex-mrsmbpj jom ramai tron..men ftsal..bacer yassin hajat..lepak BA..makan kat DS dan sbgnyer..miahahaha
2 Responses
  1. cik wawi Says:

    ko xde story langsung pon pasal jadi2 gagak neh??
    datang maktab x ajak aq seyh~


  2. ain Says:

    alamak. takle pg.cikgu ziha msg hari tu. wawawawa. aku ade practical.ko selamatkan la adik2!