Saya Penagih

yer gwa pon x tau aper yg dah berlaku
ari-ari ku rasakan bergitu bersemangat sekali
kalau dulu mak ari-ari wat nescafe(sejenis kopi)
x pulak aku nak minumnyer..
bukan sebab x sedap...
tp memang bukan citarasa jamaica...

so aku dibesarkan sbgai seorang
yg benci akan segala jenis kopi
dari nescafe sehinggalah kopi jantan  dan
sehinggalah kopi janda(kami bukan nak menggoda cume nak berniaga) miahahaha...
wlopon idop dalam keluarga yg x minum kopi leh pening
tp sejak 2 menjak neh
aku dah jadik penagih
cafein....apekah yg berlaku..demm...

sumer gara..ipoh white coffee yg sedap nak mamp
tp tulah sejak minum kopi aku
berasa sungguh cargas dalam melakukan segala
xtvt...tgok petang ku bukan seorang yg lesu lagi miahaha

berjalanlah aku mencari maklumat mengenai cafien neh
bacer punyer bacer aku dapat wat kesimpulan awal
mungkin kopi leh membuatkan kiter kurus..
dier yg bgus nampaknyer..sebab


Kesan pengambilan kafein yang sedikit
Mengganggu corak tidur.
Meningkatkan degupan jantung.
Meninggikan tekanan darah.
Kerap membuang air kecil.
Tangan terketar-ketar perlahan.
Kurang selera makan.
Kesan pengambilan kafein dengan jumlah yang banyak
Resah dan gelisah.
Sukar menumpukan perhatian.
Sakit kepala.
Sukar tidur.
Keliru dan kadang-kala berhalusinasi.


ia spt gejala meningkatkan metablism dalam badan..waah..macam besh...

tp saye aderlah peminat teh bbanding kopi samer cam dak hayqal...ouh cakap pasal hayqal arinih adelah 20 July kalau setahun yg lalu...ayesh(adek eqal telah dilahirkan) miahahah sudah genap staun dah umur dak ayesh tuh ato name manjenyer tam2 bam2 miahahaha
sebaa dier sedikit gelap tp tembam...

kalo bday anak2 sedare mesti aku kat sinih..demm tol la..

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

sudah setahun dah dak ayesh neh..

budak yg susah nak nages..suke makan..n suke kacau abang dier(hayqal) miahaha bukan abang dier yg kacau dier

ouh 20 July juga adaleh ulang tahun soft open blog neh setahun yg lepas...umm bermakna ader sebulan lagi tok ulang tahun yg ke 3 blog neh..enjoy aja...
8 Responses
  1. acharul Says:

    Aku juga terbaca, meminum kopi meningkatkan hormon terosteron. Atau nama lainnya, hormon senjata. btul ke?


  2. saufiahmad Says:

    pergh ko tanyer aku cam aku DR bahagian kopi plakkan mahupun spt aku adelah peminum tegar miahahaha...
    .

    aku nasehatkan ko amek phd wat tajuk neh miahaha...


  3. khaliesah Says:

    ooo~ no wonder la ak kurus..
    susah nak tido..
    pehhh~



  4. Sachi Asukai Says:

    penagih kafein?haha,dlu slalu ade symptom effect die.skg,ade org tlong jagakan and hasut spy jgn minum!nnt effect blaja ++ migrain.thumbs up!


  5. SyerAgh Says:

    mnum mmg sedap tapi effect dia kuat


  6. saufiahmad Says:

    sachi asukai - ooo seb bek katagihan masih diperingkat awal..leh lagi diselamatkan miahahah

    syeragh - yer yer betoi tuh~aiih bsabo jer ler...