Dapat Job!!!

entri ni mengenai photografi..waah x pernah2 nak citer pasal photografi arini citer plak miahaha..
x au r selame ni cam malas nak citer pasal..umur baru setahun jagung x kan nak memekak plak...
malu r sket kat ammar..ammar tuh laie la canggih siap ader macam lens plus strobist laie...miahaha
tp arini kene citer gak

ok citer dier gini....
ader r 1 job wedding photog nih...dapat dah...tp dekat muor johor
kire kawan kak ul r..dier nak kawen perlukan photographer...
so dier panggil la aku...
dier tgok aku amek gambo kak ul grad cambesh jer..macam jer la..pdahal x besh pon miahaha...
dier pon nak amek aku sbg photog wedding dier
atas nasehat kak ul
aku pon trime r job tu..
tp alamak clash plak...
bkan pasangan tuh clash...
tp clash lak ngan tyme aku..x kene r...
maser tuh ak ader kat kelantan..x kan nak balek johor miahaha...
so aku cakap sori ler x bleh len kali miahaha

dan td kak shella...salah sorang lect kat sini yg tgh sambung stadi kat melbourne
tunang kepada lect Bi ak Mr Ariffudin Abdullah....
dier cakap nak jadik wedding photog dier x...
x au r dier men2 ker aper...
peh sronok jugak r...dapat job bhai...
tp bile pikir balek...peh ni hari besor orang tuh
aku plak cikai2 jerk miahaha...bleh ker pikul tanggumngjawab orang tuh

dgn equiptment x cukup laie
ajer giler...
paling kurang kalo nak jadik wedding photog kene ader

1. strobist..ato orang panggil speedlite ato ntah aper flash yg berupe tanduk tuh


2.lens yg pelbagai guner spt 18-200mm baru r sedap leh wide bleh tele pon bleh


stakat ni yg ader kit lens...50mm f 1.8 n tamron 70-210mm...camner nak wat wedding photog..xkan nak pakai lens 50 mm tu kot miahaha kelako2...x kan nak pakai ktlens plak lagi la miahaa

arituh ader gak nak kirim kat bulat...dier nak g japang(hohoh kayo bdak neh) tp dier balas balek wat per nak bli lens mahal2...aku maleh r nak bertelagah...miahaha...tp sejak due menjak ni perangai bulat agak sial sket r...x au r aku yg sensitip ngat ker aper..tp stended r saper x penah kecik ati ngan bulat..miahaha...sori blat aku maleh nak cakap depan2 miahaha..

haa sblom tuh jom chekitout gambo kawen akak aku(kakngah)..miahaha...






:::keharokkan apekah yg berlaku:::
sumer tuh bkan aku yg tangkap...sumer tuh antu yg tangkap miahaha...