Paham..memahami..ato buat memahami

kekadang kiter cam paham
sbenarnyer tidak
puas la orang tuh berceriter
kiter raser macam kiter paham dier
sbenarnyer tidak...

bkan senang nak paham orang

"ooo ksiannyer ko..aku paham perasaan ko skang"
kepale otak dier...
tp kekadang kiter kene lakukan itu
sbb kite nak jage ati orang len
sbb kiter dok dalam komuniti manusia yg perlu dijaga hati mereka
kalo dok ngan berok boleh jerk cakap mampos ko r aku x paam ko neh

agak hipokrit..
tetapi kene r tunjuk simpati
berat mata memandang berat lagi bahu memikul
orang dlo2 pon da kater da camtuh...mksudnyer
yg kiter x leh nak paham perasaaan orang yg dalam kesusahan
sbb bukan kiter yg raser susah
tp sekurangnyer kiter leh bsimpati..

bak kater ahli fiqir

Simpati kita semua nilainya hanyalah sekadar secebis SAMPAH!
Airmata kita kering semula...


so camner penyelesaian nyer skang...aku x tau..kekadang kene hipokrit gak miahaha

:::Keharokkan apekah yg terjadi:::
teke....aper yg haroknyer???
arini aku jmpe aku nyer kitab yassin hajat...
nantikan esok citer yassin hajat..
manis2!!
3 Responses
  1. xsalah jadi pendengar yang baik..klu kita bg nasihat kat orang mungkin kita blh nasihat kan diri sendiri gak


  2. saufiahmad Says:

    saufi ahmad like ur comment hehehe...

    teraser lega selepas meluahkan sesuatu kepada si pendengar kan kan kan2...
    tp kiter jgn terlupa..msalah tetap masalah!!miahaha masalah tetap x selesai hehe


  3. maner ader yang xpunya masalah
    cuma orang giler jer yg xder masalah
    kene pandai tangani masalah
    sebab klu maslh terlampau banyk blh jd giler plk nnt