Tempey vs Budu

apehal er....
apehal r... kalo aku makan budu kat kedai pastuh makcik tu cam excited
waah panda ko makey budu(pandai ker makan budu)
x kire r maner aku g sumer makcik2 kedai akan tegor..
camtuh...

pastuh dalam ati cakap apehal la makcik ni pelik sgt ker orang luar makan budu
budu ni orang kelantan jer ker pandai makan miahaha
aku pon cakap r kat paren...

paren:ntah aper nak jakun sgt ntah..aku dok kedah..dari kecik pon makan budu..x batak pon...yg makcik tuh batak sgt knaper miahaha..

alan yg orang asli pon bedal budu..dier kater mak dier pon makan budu..lepak jerk..miahaha...tp setiap kali ktorang mintak budu soklan first yg kluor dari mak cik tuh..

panda ko makey budu??

hek ele....aper susah cicah budu pastuh masuk dalam mulut...tp care makan budu yg btol aderlah camni..ni pon paren yg ajor kalo x aku x au gak

memule amek budu..pastuh amek limau nipis then amek lader..lepastuh perahkan limau n then picit lade...peh..baru r ader life..

kalo x.... makan jerk raser manis ..kalo makan budu ader r raser pedas..baru r life miahaha...

td makan2 pastuh dekat WHI(wanita hari ini) ader citer plak pasal tempey..mak aihh da lamer syall x makan tempey...trempey goreng cicah sambal kicap pedass perghh gwa cakap sama lu sedap do...

pastuh dekat WHI ader plak dier tunjukkan care wat sambal goreng...x jawe r kalo x makan sambal goreng neh miahaha...kalo makan tempe alat-alat   pon sedap gak

mesti ader yg kater...ee makan budu..tp ak dulik per...korang makan nasik gak..jgn nak eksyen r weh...x makan tempoyak r..cencalok r belacan r..ughi r dok mesia x makan sumer tuh miahaha...

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

ghuper salambal goreng..aer tahu,tempe,kentang,kacang pancang,sohoon...
gambr dekat umah tokmah!!



memperkenalkan model budu dan petai...ooh ader lagi sorang duta budu tp x der plak gambo dier miahaha

budu vs tempey....tempey menang bhai miahaha...

2 Responses
  1. aku lah Says:

    aku sokong weh!!!!aku mint tlg staf kat hosp blikan budu diraje sbb aku mls nak amik lada bagai.expres la katekan.depa dok loklak kate.pndai ke mkn.apela.adoi.

    ttbe aku trgt slalu bli tempe kat cafe ms kat maktab.hahaha


  2. saufiahmad Says:

    hahaha tu r pasal...apekah dalam pemikiran dorang sbnonyer erk miahaha

    waah tempey..sedap2..