kisah 4 orang isteri


ader la seorang pedagang kaya yg ada 4 orang isteri...


pada isteri keempatnyer diberikan segala kemewahan dan kasih sayang sebab yg keempat ni paling cun la...so x eran la yer x...


pedagang ni pon cinta pada isteri ketiga...dier bangge ngat dgn isteri ketiga ni..dan slalu bawak dan memperkenalkan isterinyer kepada temannyer..tp dier bimbang gak kalo bini ketiga curang


bini kedua ni paling syok..bini kedua ni lah tempat mencurahkan perasaan dan kalo ader masalh mesti citer ngan bini no 2 nih...ader masalah g rujuk bini no 2


bini no 1 nih sgt setia..dier mengatur segalanyer bg si suami akan tetapi..si suami ni x bgitu mencintai beliau..maklomler bini tue..layan x layn jer r miahaha


pastuh si suami ni sakit..adoii sakitnyer..nak matiii


dier berkata

"Saat ini, aku punya empat orang isteri. Namun, apabila aku meninggal, aku akan sendiri. Betapa menyedihkan jika aku harus hidup sendiri.."


so dier panggil bini keempat...


ko la bini paling aku cinta skali..aku bg segalanyer pader ko..tp skang saat aku nak mampos adekah ko akan menemani ku


dgn selamba bini keempat kater..nak mampos..mampos r sorang sorang..adoii sakitnyer ati si suami


so dier panggil bini ke 3


aku mencintaimu sepenuh hati..dan mahukah ko menemaniku dalam kubur...isteri tu jawab..kalo ko mampos aku nak kawen laen..sangap3..


dier panggil lak bini ke 2


selama ni segala masalah aku curahkan kat ko..aku kongsi ngan ko..selesaikan bersam...tika saat ni aku ader masalah besar..adekah ko mahu menemani ku..dier kater maaf bang aku bleh teman kau sampai liang kubur sahaje


tibe2 bini first cakap..


Aku akan ikut ke manapun kau pergi. Aku, tak akan meninggalkanmu, aku akan setia bersamamu


saat itu air mata si suami mengalir..dier melihat isteri pertamanya kurusss...sekurus2nyer...macam orang afrika... lalu berkata si suami


"Kalau saja aku mampu melayanmu lebih baik pada saat aku mampu, tak akan kubiarkan kau seperti ini isteriku."


abes citer aper yg tersirat di sini ialah..bkan kisah cinta...


isteri keempat adelah tubuh kita...bnyk kita laburkan wang tuk badan kita..besarkan buah dada laa..makeup la...pegi gym la..tp sayang..semua yg indah itu lenyap apabila kita mati..tidak ade aper lagi tok dibanggekan


isteri ke tiga ialah status sosial kiter...kiter kayer dan rayer..kiter nak tunjuk kat orang dan sebgnyer...tp saat kiter mati..dgn segere harta tersebut jadik milik orang len...



isteri ke dua ialah teman2 dan sedare mare...sebaik dan serapat mana pon..dier tidak boleh menolong kita ketika kita di kubur dan padang mahsyar kelak


isteri pertama ialah amal dan jiwa kita...sering kali kita lupa untuk menyuburkan jiwa..menambahkan amal..tetapi inilah yg akan menemani kita sehingga akhirat kelak...


jadi...suburkanlah jiwa dgn berkorban...jiwa dan raga..tingkatkan amal...supaya yg menemani kita esok adelah entiti yg baek,subur,harum dan segala nyer yg terbaek...


:::keharokkan apekah yg terjadi:::


maaf jer r x dapat menulis pasal yassin hajat sibuk bbno miahaha


bakal berkhidmat di kemboja pada raya haji ini


disini saya ingin mengucapkan selamat hari raya AidilAdha kepada semua rakan yg menyambutnya


doakan keselamatan saya ketika berada di kemboja..


bawalah 3 semangat ke sana untuk merasai pengjhayatan qurban di sana

1-semangat ibrahim

2.semangat ismail

3.semangat siti hajar...
5 Responses
  1. Nur Cahaya Says:

    nice one! Luv it much! Kisah tsurat dan tsirat. Slamat ari raya! Smoga kamu smua slamat pegi dan balik.. Bangge ade kwn cmni. Bkhdmat utk ummah. Cewah! Hehe.. All d best!


  2. Nur Cahaya Says:
    This comment has been removed by the author.

  3. nurulramizah Says:

    sufi p ye kemboja..jgn lupe cenderamata tuk akak yer


  4. ikhwan idris Says:

    menyayat ati bila bace kisah ni ...
    hmmm, thx for 'tamparan kesedaran' ni ..

    syukran jazilan ..


  5. sarah Says:

    awal2 baca macam "wat is he trying to say." pastu last2 baru macam "ohhh..."


    good one!
    thanx

    saja drop by. hehe.