borak kosong

jom borak kososng
sonok borak kosong neh
borak kosong adelah
perbualan yg x der matlamat dan x mendatang kan faedah
tp kekadang dari borak kosong nehlah orang akan mendapat idea
tp malang r kekadang
borak kosong diselangi oleh umpatan,kata mengata sehingga menimbulkan fitnah
kepade mereka yg taksub borak kosong
aku ingat lagi ader jiran aku namernyer
mat borak...orang sumer panggilnyer
mat borak sebab dier suker berborak kosong
kalo kawan aku yg aku kenal pandai borak
paan r..pergh kencang..tp ok r sedap gak layankan diwaktu lapang
ader jer mende dier nak citer..dasar kencang~

so td bari lepas balik sukan FASA...
lepak2 tetibe bapak ko call
menggelabah aku memperlahankan speaker paren
yg cam yall memekak bunyiknyer

so berborak r kosong ngan abah..katernyer dah ader direct flight KB-JB
miahaha aku tersenyum riang r miahahaha
slalunyer kene singgah KL tuuh yg malas tuh skang direct KB-senai..masyuk2
lagi bapakko memberitahu semua skang ader kat umah kecuali aku
Sedeyh giler yall

lepas tuh eqal datang..ntah dier rampas tepon ker aper dier lalu berkater

eqal:elo pak pi..elo pak pi
aku: eqallll...eqal tgh wat per tuh
eqal:eqal nak gi zoo..nak g bg makan arnab tu...
aku:oooo g ngan saper
eqal : jom la pak pi
aku : x bleh la eqal..pak pi kat sholah(skolah) ni~

lepas tuh ader la bbraper perkare laie cakap...abesh..dier pon pass kat atok mak dier...

criter lah ngan mak aku...mak aku macam biase r x der keje len..tanyer dah makan ker lom sumer...pastuh gw a tanyer..mak kat maner neh???

mak kater dkt danga...aku rasr mungkin dorang(famili aku) tgh beronggeng2 di danga...waaah besh nyer~aku ajer lah kat sini..menghadap assingment dan kerenah birokrasi miahahaha..pastuh mak kater lagi..sbnonyer hayqal yg soh tepon aku miahahah..dier kater...atok2 nak tepon pak pi..pak pi kat maner???miahaha sungguh rindu pader eqal n ayesh~

arinih ader sukan FASA..seb bek besh..x der r ralat ngat x balek sbb nak join mende neh~
jom layan gambo
















:::keharokkan apekah yang terjadi:::

smgt masih bsemangat..arinih ader game lagi~harap menang~
2 Responses
  1. rileks la sopi... i pon rindu family gak... dah lama gak la x jumpa family... borak2 ngan abah pon kurang dari seminit seminggu... bjauhan akan buat kita lebih tabah tau sik... (berfalsampah lak danel kontol ni~)


  2. Nur Cahaya Says:

    ntahnya saufi..kiki pun da sbulan x balik kmpung..steady je.(pdhal tertekan tak ingat smpai nk balik umah sesangat. wakakaka!!)
    dun wori..u missed smtg, Allah ganti dgn yg lbh baik. U missed d time wit ur family, u got d joyfull moment wit ur fwens. senyum selalu!!! =)