makanan

maser puase neh memang sedap citer pasal makanan
pagi td plak aku telah bgn sahur...n
telah diajak mengambil gambo oleh chuah
aku pon layankan ajer r..
x g kang nanges lak bdak tuh miahaha..

so lepas tuh balik kol 830 terus bergegar ker agro park..
untuk menukar air secara radikal..lepas satu masalah
masalah yg timbul..
yg terkeluar dari mulut kami
ini memang betol2 puase
tambah plak dek keterikkan matahari dush..haus
lapor kebulor..so petang neh memang sedap
aku brangan pasal makanan..

so makanan aper yg korang nak makan petang neh..
miahaha..aku la kalo ader magik aku nak makan...

1. kuih puteri mandi

mak aih sedap kot...ader orang kater puteri berendam lah bagai..sedap gilos...korang x au er..tgok gambo neh..sedap2...


kalau masih x au..silelah bukak tenet carik resepi n masak sendiri ;)

2.pengat pisang

mak aih lepas buke makan pengat pisang..pisang nangke plak tuh..manis2 kuah pengat campur ngan masam2 pisang nangke..pergh masyukkkkk

pengat pisang yang amat didambakan..wahai pengat pisang ebrdampinglah dengan aku

3. botok-botok

pergh ni makanan memang sdap..ikan yg ditaruk rempah..dengan ulam ulaman kemudian di stim..perg raser rempah yg menusuk kedalam ikan tuh..pedas2 lagi perghhh..kecur air liur la yaall..makan ngan nasik yg panas..makanan ni tiada di kelantan..johor jer kot miahaha..ke tempat len ader gak..


rupe botok2 sblom dibukak

lepas dibukak tu diaa.bau harum warne cantek..pergh terase pedas dier..umm sedap umangaihh



4.cendol

pergh pekene cendol sbg minuman memang masyukk..ajer gile...kat sinih x pernah lagi jmper cendol..arituh ablik rumah..mak yah(maklong) gwa bawak cendol..pergh nikmatt gilosss...cendol pulut cendol kacang merah...pergh ditambah plak ngan ais dan air gule melakenyer..lemak santannyer..boleh gile membayangkannyer


cendol satu,......siappp..

5.soto

pergh puase2 camneh klao pekene soto yg ori punyer..pergh didalamnyer ader nsi empet..kacang..hirisan ayam..begedil(terbaek dari ladang)..dan sambal kicap..memang maveles lah wei...kah dier plak mantap..rempah soto pnyer..perghhh..




6.tempe goreng

aiik ni pon nak gak..ko jgn men gile..kalo dah jawe..tempe juge yg dicariknyer..tempe goreng masin sket..tambah rempah pon ok..yg penting makan ngan sambal kicap pawer punyer..mak aku punyer sambal kicap punyer..perghh..mantap2



7. air katira

pergh orang ramai kater air katira jb r paling sedap...tp bapak aku x sker katernyer ader raser kemenyan..miahaha..macam2 la bapak aku neh..bapak aku jugak mempunya rase2 yg perlik terhadap makanan..katenyer maggi tuh raser besi miahahaha..kelako2...layannkan..air katira neh pergh malas citer raser ler sendiri...mantoppp..



8. masakan mak aku

wahaaa..mau balik ..aku mauk mak aku yg masak...pedas dan besh..pergh..mak mertua lalu pun x prasan kalo makan makanan mak aku miahaha.

:::keharokkan apekah yang terjadi:::

penantian itu akan dibalas dengan pengorbanan yg besar...bersabarlah wahai hati :)

so kepade sesape nak menambat ati saufi ahmad..pandai2 ler memasak yerk..masak tomyam pon boleh :)



pagi tdnyer gambor..lepas satu satu masalah muncul...aissh tp puase kan..bsabo jer ler..


aksi sekumpulan jutawan muda miahahahaha,...sungguh berlagak..miahaha

dari kiri..arep(baju gelap)..saufi ahmad...dan faiz(baju merah)

Selamat Hari Merdeka Malaysia..namamu ku sanjung
1 Response
  1. hoi!!nasib baik xpost time pose td...terliur dul...aku suka tempe...eh,pas raya bawak sini..aku nak..hahahha