changlun

umm changlun adelah tmpat pertame aku merantau keluar dari johor...
kedah oo..dah la kedah....cerukkk lak tuh..changlun tuh..ataih na...
memang dari sekolah dah membuak-buak smgt nak merantau..
kalau leh ke cerok2 dunia miahaha...
mase isik borang kolej matrikulasi aku raser kmk kot pilihan first..ahaha silap2
labuan irst..kedah seken pastuh johor third miahaha...
smgt nak mngembare nyer pasal...

n Alhamdulillah aku ditempatkan kat Kolej matrikulasi kedah...
changlun ouh...macam2 aku belajo kat sane..
bkan stakat ilmu A-level
malah ilmu sosial..
mngenal budaya orang utara..
loghat orang utara n macam2 lgi
beza memang berbeza...

ramai orang akan kater zaman mtrik la pling besh skali
rase nak putar balik mase n nak belajor rajin2
pooodah..kalo masuk 1000 kali pon belum tentu leh 4 flat miahaha..

bagi saufi ahmad ..cukuplah skali...
perit kot...pedih kot..kalo ditanye zaman ape yg saufi ahmad belajo bsungguh2
aku akan cakap zaman matriks...
tp kalu ditanye zaman ape pling sonok...
aku yakin dan pasti jawapannye zaman mase kat mrsm BPJ(yeaa cheers dak2 bpj) ahaha

n arinih ternampak lak gambo kmk ahahaha


haa tgok gambo neh..then aku prasan ni adelah bangunan A2... blok aku tuh...
haa tu dia bilik aku..bilik aku mase tuh btol2 bdepan ngan masjid..jadi ari2 la g masjid...
kire dloo dak masjid la...sampai join tabligh tuh..pergh
dasat2...ikut dak2 tabligh bilik ke bilik...ketuk
bagi ceramah free tentang membesarkan tuhan...
sonok memang sonok..lepak masjid...
xyah sape2 soh aku tetap g..aneh2...
rindu zaman itu...

mase zaman matrik aku ske gile makan choki2..
abes makan nasik je...beli choki2 serengget
pastuh x sampai bilik...semua choki2 sudah habis dimakan ..adesss
aku yakin dan percaye..kalau aku berterusan begitu
aku mungkin kene cucuk insulin akibat diebetis melitus miahaha


haa neh die masjidnyer..beso n besh...
haa nampak x kaki lima..susur gajah..ntah ape pon name die...
haa disebabkan katil aku adelah disebelah tingkap maka aku leh tgok pemandangan spt ini
nak dijadikan cerite mengong aahahha
setiap kali masuk kuliah ker...kelas ker kol 2 aku pasti akan datang lambat ahaha
kenape..kenape...
sbb aku usha awek yg lalu lalang kat sini dlo 
sblom kol 2 akan bpusu2 awek lalu susur gajah ni ke kelas..so mase tuh la aku mengusha awek2
tp sbnarnye bukan lah mengusha awek...tp tgok gelagat orang je miahaha
tgok ooo dak neh g mesjid x mo..makan kat kae c ngan awek nak pulak miahaha..
tp sbnarnye saban ari menunggu sorang dak pompan neh lalu..tp die jarang lalu...
alaa daknye satu kuliah gak..
tp x au nak gak tgok die sblom g kelas...tp jarang die lalu...
mgkin die lalu susur dari blok B kot..uu
tp kadang pernah gak ternampak die lalu kat susur gajah neh...
ahahah jalan macam itik..
nak tegur i malu aahahha
ok lah mase tu saufi ahmad x gentle man ke hape
tp saui ahmad mase tuh malu...
dak tuh cam hawt miahaha
so mungkin itu menjawab kenape saufi ahmad slalu kene dende
masuk kuliah lambat..kalau kuliah kol 2..
biase nyer kene dende time biology sbb mase tuh KJ bio ajor..
dah la garang damm~
ades..~ malu2...

:::keharokkan apekah yang berlaku:::

ahahaha rindukan saat2 bersame kengkawan di BPJ berbanding di KMK..sorry folks miahahaha :)
9 Responses
  1. anoimohd Says:

    rindu syall nk g kmk balik..haha changlun da maju


  2. saufiahmad Says:

    miahah changlun dah maju mungkin dah ade 10 C mart miahahaha


  3. Nur Cahaya Says:

    C mart baru bukak kt arau lorh. Kira CMart yg maju =p
    apa2 pun, KMKN lg besh!! =p



  4. Nur Cahaya Says:

    tambah N di belakang. KMKN =p


  5. Nor :) Says:
    This comment has been removed by the author.

  6. Nor :) Says:

    saye dapat tawaran ke Matrik Kedah. Cam best (: n ramai kawan2 dapat g sane. Heehe


  7. Sya dpat matrix changloon...tapi program 2 thun....boleh tak kalu nak minta jadikan sethun...masa.daftar nnt...???


  8. Sya dpat matrix changloon...tapi program 2 thun....boleh tak kalu nak minta jadikan sethun...masa.daftar nnt...???